Rus basınında Dağlık Karabağ

Rus basınında 1991 yılında Dağlık Karabağ’ın nüfus çoğunluğunun Ermenilerden oluştuğu, Azerbaycan’dan bağımsızlığını ilan ettiği, Azerbaycan’ın bölgeye zorla geri dönmeye çalıştığı şeklinde işgalci Ermenistan yanlısı haberler yer almaya başladı.


Ermenistan-Azerbaycan çatışması

Dağlık Karabağ

Lenta.ru ve gazete.ru gibi bazı Rus gazetelerinde işgalci Ermenistan’a taraf haberler yer almaya başladı. Lenta.ru Gazetesi, 1991 yılında Dağlık Karabağ’ın nüfus çoğunluğunu Ermenilerin oluşturduğunu ve Azerbaycan’dan bağımsızlıklarını ilan ettiğini, Azerbaycan’ın bölgeye zorla geri dönmeye çalıştığını ve bunun akabinde savaşların çıktığını yazdı. 1994’te Rusya’nın arabuluculuğuyla ateşkes imzalandığını yazan haber sitesinde, Paşinyan’ın, Rus güçlerinin Dağlık Karabağ’a girmesi konusunda görüşmeye hazır olduğu bilgisine de yer verildi.

Haber sitelerinde Paşinyan’ın, Türkiye’nin  operasyonu yönettiği ve İlham Aliyev’in diplomatik görüşmelere son verdiği iddiaları yer alırken, Azerbaycan ile ilgili ateşkesi reddettiği ifadeler yer almaktadır. Rus basınında Ermenistan’ın ateşkes çağrısı ve Türkiye ile Azerbaycan’ı suçlayıcı ifadeleri yer alırken, Ermenilerin işgallerine değinilmemekte, Azerbaycan’ın ateşkesi reddetmesi yinelenmektedir. Ermeni işgalleri ise “Dağlık Karabağ’da silahlı çatışmalar 27 Eylül’de başladı” ifadesi ile verilerek işgaller, karşılıklı anlaşmazlık olarak gösterilmekte, Ermeniler ise ateşkesi isteyen taraf olarak yansıtılmaktadır.

Avatar
Yazar

Güntülü Yıldırım

Yorum Yap

Kayıt olmadan yorum yapabilirsiniz.